דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראש השנה על פי ספר הזוהר 

מאת    [ 12/09/2010 ]

מילים במאמר: 654   [ נצפה 3331 פעמים ]

"ראש השנה" הוא התחלה של שינוי מהותי וחשוב ביותר בתהליך התיקון.לכן.מדי שנה מקובלים נוהגים לחגוג את ראש השנה כמסורת, שמסמלת התחלה של שינוי, המשחרר אותנו משליטת האגו ומאפשר לרכוש תכונות חדשות שהם נתינה

מאת: גלעד שדמון

מה זה שנה על פי חכמת הקבלה?

מה הם י"ב חודשי השנה על פי ספר הזוהר?

. ומהי "המלכות" ולמה היא זקוקה לתיקון?


"י"ב חודשי השנה הם תיקון המלכות מתחילתה ועד סופה, וכיון שסופה אינו נשלם לגמרי עד גמר התיקון, על כן צריכים בכל שנה לחזור ולתקנה" (ספר הזוהר, פרשת וירא, ראש השנה).


בעל הסולם המחבר פירוש הסולם לספר הזוהר מביא באחד המשלים בכתביו דוגמא, שמדמה בה אדם שמתקדם בדרך רוחנית לאדם שמסתכל במראה:

"וזה דומה לאדם, המסתכל במראה, לראות אם הוא מלוכלך. וכל המקומות שהמראה, מראה לו שהוא מלוכלך, הוא הולך להתרחץ ולנקות, היות שהמראה הראה לו שיש בפניו של אדם דברים מכוערים וצריכים לנקותם. אולם הדבר הקשה ביותר הוא, לדעת מה נקרא דבר מכוער. אם הרצון לקבל, כלומר מה שהגוף דורש לעשות הכול רק לתועלת עצמו, או הרצון להשפיע (הרצון לאהוב ולתת לאחרים) הוא דבר מכוער, שאין הגוף יכול לסבול אותו" (ספר שמעתי, מאמר יט').

אדם בוחן ובודק את עצמו לאורך כל דרכו הרוחנית.עד שמגלה את החלק שבו שולט האגו החלק "המכוער" שבו. החלק הזה נקרא "מלכות" כי האגו הוא "מולך"

שלב נוסף במחקר הזה הוא זה שאדם מתחיל לחפש מה השינוי הנדרש שעליו לעשות כדי שיוכל יותר להידמות לבורא. מושג ה"בורא" במקרה הזה מסמל בחכמת הקבלה את תכונת הנתינה ביחס האדם לזולת..

"שנה" (מלשון שינוי) –מסמל בחכמת הקבלה כל מעבר ושינוי משליטת האגו(תכונת הקבלה) לתכונת הנתינה.אבל בגלל שלא ניתן לשנות את כל התכונות האדם בו זמנית ובבת אחת ממצב אחד למצב ההפוך נצרכנו לעבור תהליך של שינוי במהלך 6000 שינוים הנקראים "ששת אלפי שנות התיקון".כשכל מעבר ושנוי כזה כולל שנים עשר חידושים לכן כל שנה כוללת גם כן שנים עשר "חודשים"


"ראש השנה" הוא התחלה של שינוי מהותי וחשוב ביותר בתהליך התיקון.לכן.מדי שנה מקובלים נוהגים לחגוג את ראש השנה כמסורת, שמסמלת התחלה של שינוי, המשחרר אותנו משליטת האגו ומאפשר לרכוש  תכונות חדשות שהם נטינה ואהבה

כש אדם עובר את כל ששת אלפי שינויים בסופו של תהליך הזה מגיע למצב שבו כבר לא צריך לתקן יתר את האגו.וזה המצב שמכונה "גמר התיקון"

אז נאחל לעצמנו ולכל העולם לקראת השנה חדשה שנזכה להגיע לראש השנה הרוחני נתחיל תהליך אמיתי של שינוי יחד..

שנה טובה!

לקריאה נוספת בנושא : ראש השנה

"קבלה לעם" הוא מוסד חינוכי ללא כוונת רווח, בראשותו של הרב, ד"ר מיכאל לייטמן. מטרתו להנחיל רעיונות וערכים של גדולי המקובלים לקהל הרחב. תכני "קבלה לעם" מצויים באמצעי מדיה רבים בינהם, ערוץ 66, אתרי אינטרנט ב-38 שפות, סניפי מכללת "קבלה לעם" ברחבי הארץ והעולם וכלה בהוצאה לאור של ספרי מקור, ספרי עיון וספרים לכל המשפחה.

 

 

 

קבלה לעם -אתר התוכן הגדול והמקיף ביותר בנושא קבלה: שיעורי קבלה און-ליין, למתחילים ולמתקדמים, סרטים, תוכניות וקליפים מערוץ הקבלה"מתחברים לטוב" 66 ב-YES וב-HOT,




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב